English
صفحه اصلی
نقشه سایت
ورود اعضاء
العربیه
English
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱ آذر
دوباره تلاش کنید
!!!b1!!!
!!!b1!!!
معرفی
obj_theology_block1754
آموزشی
obj_theology_block1756
پژوهشی
obj_theology_block1753
اجرایی و فرهنگی
معاون اجرایی
انجمن های علمی و دانشجویی
اخبار و فعالیت های فرهنگی
امور فرهنگی
سامانه جامع
آیین نامه ها
فرم ها
فرآیندها
امور دانشجویی
دانشجوی نمونه
کمیته انضباطی
مرکز مشاوره
واحد مددکاری
سفرنامه ها
مدیریت سبز
اقدامات دانشکده
سایت مدیریت سبز
گروه های آموزشی
ادیان و عرفان
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی
فلسفه و حکمت اسلامی
معارف اسلامی
افراد
ریاست دانشکده
معاونین و مدیران
اعضای هیات علمی
کارشناسان
اساتید و کارمندان بازنشسته دانشکده
دانش آموختگان
دانش آموختگان دانشکده الهیات
فرم ثبت نام دانش آموختگان
امکانات
قرائت خانه
سالن چند منظوره
کتابخانه گروه معارف اسلامی
نمازخانه
تالار مولوی
تماس با ما
شماره هاي تماس
ارتباط مستقیم با ریاست دانشکده
ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات
برگزاری نشست فلسفه برای کودکان کار
ارسال شده در تاریخ
1401/05/05
ساعت
13:22
برگزاری نشست فلسفه برای کودکان کار
نشست فلسفه برای کودکان کار با حضور جمعی از دانش آموختگان و فرهیختگان دانشکده الهیات، با سخنرانی سرکار خانم پروین شکرانه
دانش آموخته گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه الزهرا (س)
در تاریخ 1401/05/03 برگزار شد.
در این نشست ضمن بررسی مفهوم
"فلسفه برای کودکان"
به این سوال که چرا باید به کودکان فلسفه آموخت پرداخته شد. تعریف "کودکان کار" و تفاوت آن ها با سایر کودکان، ضرورت آموزش فلسفه به کودکان کار، چالش ها
ی این آموزش
،
کارهای انجام شده و نتایج آن
از دیگر عناوین مورد بحث در این نشست بود.
در ادامه به خلاصه ای از این نشست می پردازیم:
"فلسفه برای کودکان"، عنوانی تازه از متد آموزشی است که متیو لیپمن، فیلسوف آمریکایی پایه گذار آن بوده است.
"کودک کار" را نمی توان به لحاظ منطقی تعریف کرد اما می توان تعریفی شرح الاسمی از آن ارائه داد.
کودکان کار با سایر کودکان به لحاظ فلسفی اشتراکاتی دارند. آن ها نیز مانند هر انسان دیگری با مسائل و چالش های فلسفی روبرو می شوند. دوراهی های اخلاقی، معنای زندگی، یأس فلسفی، ملال، شک در هویت وجودی، جبر و اختیار، مسأله شر و... از مواردی است که این کودکان به فراخور رشد شناختی شان دیر یا زود با آن مواجه می شوند. اما آن چه این کودکان را متفاوت می کند تمایزات آنهاست.
تمایزات کودک کار را با سایر کودکان در سه گروه کلی محیط زندگی، فعالیت آنان، و نگاه اجتماع می توان دسته بندی کرد. وقتی از محیط زندگی این کودکان صحبت می کنیم علاوه بر بستر زیستی آنان، باید به انسان های اطراف آنان، خاصه والدینشان نیز توجه کرد.
چرا باید با کودکان فلسفه آموخت؟ کودکان فیلسوف به دنیا می آیند و نسبت به محیطی که در زیست شان تجربه می کنند می توانند کودک فیلسوف شوند و یا حتی حداقل رشد فکری و ذهنی را نداشته باشند. کودک از آغازین لحظات کودکی اش شروع به کشف دنیای پیرامون خود از درون به بیرون می کند.
چالش هایی که در این روند با آن مواجه می شویم، گاه بسیار پیچیده و گاه زمان بر برای حل است. آموزش ندیدن این کودکان از کودکی سبب شده است تا آنان حداقل مفاهیم پایه را ندانند و مربی لازم باشد حتی از زیر صفر برای آن ها آغاز کند. چارچوب های غلط ذهنی، دیگر چالشی است که مربی با آن مواجه بوده است. مسأله بعدی دغدغه کودکان کار است که همان طور که پیشتر عنوان شد؛ به کودک اجازه نمی دهد تا روی آموزش دیدن متمرکز شود. دو چالش جابجایی کودکان و محدودیت زمانی نیز، همواره از موانع مهم برای آموزش بوده است.
ارسال کننده:
تعداد بازدید:
434
تصاویر مرتبط:
برچسب ها
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
فیلم مرتبط
صوت
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن:
توضیحات
کد امنیت
تمامي حقوق سايت براي
دانشگاه الزهرا ( س )
محفوظ است.
معاون پژوهشی
امور پژوهشی
تقویم پژوهشی
گروه پژوهشی مطالعات شبه قاره هند
گروه پژوهشی مطالعات میان رشته ای علوم قرآن و حدیث
آثار و تالیفات اساتید و کارمندان
طرح ها و هسته های پژوهشی
انجمن های علمی و دانشجویی
فعالیت های اجتماعی اساتید
پژوهشگران برتر
دانشجویان سرآمد
نشریات دانشکده الهیات
معرفی و تاریخچه
افتخارات
رشته ها و مقاطع تحصیلی
نمودار سازمانی
منشور اخلاقی
برنامه راهبردی و عملیاتی
ریاست دانشکده
معاونین و مدیران دانشکده
روسای پیشین
شوراها و کارگروه های تخصصی
پرسش های متداولFAQ
نقشه وب سایت
مجموعه تصاویر
مجموعه فیلم
شماره های تماس
آدرس:
تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،ساختمان خوارزمی، طبقه سوم، دانشکده الهیات
تلفن:
+982185692347
کدپستی:
1993893973
نمابر:
982188035187+
ارسال نظرات و پیشنهادات:
theology@alzahra.ac.ir
معاون آموزشی
وظایف آموزش
اخبار دفاعیه ها
تقویم آموزشی
سرفصل دروس
فرآیندهای آموزشی
راهنمای آموزشی جدیدالورود
تحصیلات تکمیلی دانشکده
آیین نامه آموزشی کارشناسی
آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد
آیین نامه آموزشی دکتری
آیین نامه امتحانات
فرم های کارشناسی
فرم های کارشناسی ارشد
فرم های دکتری
فرم های فرصت مطالعاتی
اخبار و اطلاعیه های آموزش
اخبار و اطلاعیه های دانش آموختگان
اخبار و اطلاعیه های استعداد درخشان