۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهريور

دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی

ارسال شده در تاریخ 1403/06/24
ساعت 08:52
دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی

دومین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی و پنجمین نشست سالانه مدیران آزمایشگاه های مرکزی ، در تاریخ 20 و 21 شهریور ماه 1403 به صورت حضوری / مجازی به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد.
محیط زیست،کشاورزی و گیاهان دارویی، صنایع ساختمانی، خودرو و جرم شناسی ، سلامت، پزشکی و دامپزشکی ، علوم پایه ، مهندسی و معدن ، علوم ورزشی و روانشناسی ، نفت، گاز و پتروشیمی ، امنیت غذایی، مدیریت و انرژی محورهای اصلی این کنفرانس اعلام شده است.
در این کنفرانس خانم دکتر فخری سادات حسینی ، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا و عضو هیئت مدیره انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران و کمیته سیاست گذاری کنفرانس از دانشگاه الزهرا حضور یافتند و مدیران و کارشناسان آزمایشگاه ها و کارگاه ها به صورت غیرحضوری شرکت کردند.
مراسم با خیر مقدم و سخنرانی آقای دکتر فاتحی فر، ریاست دانشگاه صنعتی سهند آغاز شد. ایشان با معرفی ظرفیت های آزمایشگاهی دانشگاه سهند به نقش مهم تجهیزات آزمایشگاهی در ارتباط با صنعت و جامعه و گسترش این ارتباط به عنوان رسالت اصلی دانشگاه اشاره نمودند.
سپس دبیر علمی و اجرایی در خصوص محورهای کنفرانس ایراد سخن نمودند.
در ادامه آقای دکتر اردوخانی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت عتف با تشکر از دانشگاه صنعتی سهند به اهمیت ونقش حیاتی آزمایشگاه ها و تجهیزات علوم آزمایشگاهی در پیشرفت های علوم و فناوری و تغییرات بنیادین برای رسیدن به دانش جدید پرداختند.
سپس دکتر طباطبایی نژاد، رئیس پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه سهند در مورد تجهیزات آزمایشگاهی موجود و مورد نیاز در تحقیقات بالادستی نفت سخنرانی کردند.
سخنران بعدی استاندار آذربایجان شرقی بودند که با تاکید بر توسعه علم و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، عنوان نمودند برگزاری کنفرانس در دانشگاه صنعتی سهند زمینه و فرصت مناسبی برای هم اندیشی استادان ، کارشناسان ، پژوهشگران ، تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی است تا آخرین دستاوردهای پژوهشی در جهت دستیابی به تکنولوژی روز به اشتراک گذاشته شود.
در ادامه کنفرانس آقای دکتر دشتی مدیر آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه فردوسی مشهد در مورد زیرساخت های آزمایشگاهی-کارگاهی به عنوان پشتیبان تحقق اهداف حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری مطالب خود را ایراد نمودند.
دکتر محمدی مدیر کل شبکه پژوهش و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت منسجم و هم افزای شبکه ای آزمایشگاه ها را تنها راه پاسخگویی به نیاز روز افزون جامعه دانستند.
هم زمان با این کنفرانس ، نشست مدیران آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی وزارت علوم برگزار شد و نیز آقای دکتر علیایی، معاون دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی گزارش خود را از نحوه ارزیابی آزمایشگاه ها و کارگاه های عضو شبکه آزمایشگاه های علمی ایران ارائه نمودند.
شایان ذکر است سخنرانی های تخصصی ، کارگاه های آموزشی و ارائه مقالات توسط اساتید ، صاحب نظران و متخصصین در سالن های مجزا برگزار شده است.
در حاشیه این کنفرانس، فعالان تولید و عرضه تجهیزات آزمایشگاهی ، محصولات خود را در نمایشگاه به نمایش گذارند.
کنفرانس با برنامه اختتامیه ، میزگرد و تقدیر و تشکر به کار خود پایان داد.
 
 
 
 
 

ارسال کننده:
تعداد بازدید:53
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    امور آزمایشگاه ها
    دانشگاه الزهرا
     تهران،خیابان ونک،ده ونک، دانشگاه الزهرا،معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا(س). کدپستی : 1993891176
    تلفکس : 982188030652+