۱۴۰۳ دوشنبه ۵ آذر

آزمایشگاه رفتار حرکتی (ارزیابی)

دانشکده علوم ورزشی / گروه رفتار حرکتی / آزمایشگاه رفتار حرکتی بخش ارزیابی حرکت(شماره تماس:2457)
دانشکده علوم ورزشی / گروه 
 

ردیف

نام تجهیز

کاربرد ( توضیح مختصر در خصوص دستگاه)

تصویر دستگاه

1

اسکنر کف پا مدل PS-320

سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا با ارائه نمودارهای سه بعدی محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا و برآیند مرکز فشار بدن، آنالیز عملکرد پا، دفورمیتی های آن و امکان دستور تهیه ی کفی های طبی

 

2

الکترو انسفالوگراف 32 کاناله

ثبت فعالیت الکتریکی مغز توسط الکترودهای سطحی به همراه بهبود سیگنال ، چاپ سیگنال و آنالیز

 

3

انگیختگی و اجرا

سنجش فاکتورهای انگیختگی (ضربان قلب، جریان الکتریکی پوست و تغییرات مردمک چشم) طی اجرای مهارت های ادراکی و حرکتی و تعیین منطقه کارکردی بهینه

4

آنالیز ساختار قامت

سنجش و ارزیابی انحرافات اسکلتی بدن از جمله شانه ها، گردن، لوردوزیس، انحرافات پا و...

 

5

آنالیز کف پا

این دستگاه به منظور بررسی قوس طولی و عرضی کف پا استفاده می­شود.

6

ترسیم در آینه همراه با سیستم الکترونیکی

سنجش یادگیری و انتقال دو جانبه با ارائه تعداد خطا و مدت زمان اجرای آزمایش

 

7

ثبات سنج دست

سنجش لرزش دست و قابلیت مفصل آرنج در اجرای حرکات ظریف

 

8

ردیاب چشم

تعیین میزان هوشیاری، توجه، تمرکز، خواب‌آلودگی و بسیاری دیگر از حالات ذهنی با شناسایی و اندازه گیری نقطه تمرکز چشم و تغییر حرکت چشم از نقطه‌ای به نقطه دیگر

 

9

زمان سنج واکنش (R.T) دو انتخابی دست و پا

تعیین هوش زمان واکنش با استفاده از سنجش زمان واکنش به سه شیوه ساده (پاسخ به یک محرک ساده دیداری یا شنیداری با یک دست)، تشخیصی و یا انتخابی (پاسخ به یک محرک با یک دست یا پا و پاسخ به محرک دیگر با دست یا پای دیگر)

 

10

زمان واکنش 8 جهته

سنجش زمان واکنش و زمان پاسخ با توجه به محرک دیداری و یا شنیداری براساس تکلیف تعریف شده از ساده تا پیچیده

 

11

زمان واکنش تا حالت واماندگی

اندازه گیری روند واکنش آزمودنی نسبت به محرک دیداری و یا شنیداری تا حالت واماندگی

تاریخ به روز رسانی:
1400/11/03
تعداد بازدید:
2617
دانشگاه الزهرا
 تهران،خیابان ونک،ده ونک، دانشگاه الزهرا،معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه الزهرا(س). کدپستی : 1993891176
تلفکس : 982188030652+
تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.