وقتی امام معصوم (ع) به دنیا میآید و به عبارت دیگر انسان کاملی از مخزن غیب تنزل پیدا میکند، مانند آن است که قرآن کریم از مخزن غیب الهی تنزل پیدا کند و چون قرآن و عترت دو ثقل ثقیل و وزنهٴ وزین نظام آفرینش هستند که از یکدیگر جدایی ندارند حکم هر یک همانند حکم دیگری است؛ چون اثر متزمّن در زمانْ ظهور مینماید. از این رو اگر نزول قرآنْ لیلة القدر را پر برکت میکند میلاد مبارک عصارهٴ خلقت – قرآن ناطق - نیز نیمهٴ شعبان را مبارک میگرداند. چنانکه همین جداییناپذیری سبب میشود که عظمت لیلة القدر و شب نیمهٴ شعبان از یکدیگر جداییناپذیر باشند (علامه جوادی آملی ، امام مهدی(عج)موعود موجود).
در فرهنگ شیعه، انتظار فرج، از مهمترین آموزهها و نویدبخش آرمانشهر و پایان ظلم است و به همین دلیل، از برترین عبادات شمرده میشود. به مناسبت نیمه شعبان، مهدویت و فرهنگ انتظار، از شعائر الهی ما مسلمانان هستند که باید در ترویج آنها کوشید در همین راستا دانشکده الهیات به همت دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث – کارشناسی ورودی 1402- مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) را روز شنبه 27 بهمن ماه 1403 در دانشکده الهیات از ساعت 12:30-13 برگزار نمود.
در فرهنگ شیعه، انتظار فرج، از مهمترین آموزهها و نویدبخش آرمانشهر و پایان ظلم است و به همین دلیل، از برترین عبادات شمرده میشود. به مناسبت نیمه شعبان، مهدویت و فرهنگ انتظار، از شعائر الهی ما مسلمانان هستند که باید در ترویج آنها کوشید در همین راستا دانشکده الهیات به همت دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث – کارشناسی ورودی 1402- مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) را روز شنبه 27 بهمن ماه 1403 در دانشکده الهیات از ساعت 12:30-13 برگزار نمود.
مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شد و با پخش مدح حضرت حجت (عج) ادامه یافت ، همچنین بهمنظور پذیرایی از دانشجویان و شرکتکنندگان، موکب ویژهای تدارک دیده شده بود ، حضور پرشور دانشجویان بیانگر اهمیت پاسداشت فرهنگ مهدویت در بین نسل جوان دانشگاهی است.
این مراسم با یک سخنرانی کوتاه از سوی دانشجویان ، دعای فرج و پرچم گردانی ، پرچم شریف حرم سیدالشهدا(ع) به پایان رسید .لازم به ذکر است دانشجویان از محل نذورات جشن، در روز نیمه شعبان در یکی از مهدِ قرآن های مناطق محروم شهریار هدایایی به عنوان عیدی میلاد حضرت حجت (عج) بین قرآن آموزان کودک و نوجوان توزیع کردند.


