گزارش وبینار بنیادگرایی دینی و تعدد فرهنگ ها مورخ 28 آذر به میزبانی دکتر جوانی و با سخنرانی خانم دکتر کامینی گوگری

22 12 2021 00:00
کد خبر : 12351185
تعداد بازدید : 40

باسمه تعالی



گروه پژوهشی مطالعات هند دانشگاه الزهرا (س)
"وبینار بنیادگرایی دینی و تعدد فرهنگ ها"



دبیر علمی نشست : جناب آقای دکتر حجت اله جوانی دانشیار گروه ادیان و عرفان، حوزه مطالعاتی هندوئیسم، تصوف در اندیشه نوین اسلامی .

میهمان برنامه : سرکارخانم دکترکامینی گوگری رئیس پژوهش متون مقدس باستانی بنیاد ایکام و عضو اجرایی کمیته پژوهشگران جاینی بمبئی هند .



گروه پژوهشی مطالعات هند دانشگاه الزهرا(س) وبینار "بنیادگرایی دینی و تعدد فرهنگ ها" با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان در زمینه مطالعات هند را با سخنرانی جناب آقای دکتر حجت اله جوانی مدیر محترم گروه پژوهشی مطالعات هند و سخنرانی سرکار خانم دکتر کامینی گوگری رئیس پژوهش متون مقدس باستانی و با حضور اساتید گرامی و انجمن علمی و دانشجویان سایر دانشگاهها (با حضور 22 نفر از علاقمندان) در روز یکشنبه 28 آذرماه 1400 از ساعت 17 الی 19 در فضای ال ام اس برگزار کرد.

در این جلسه سرکار خانم دکتر کامینی گوگری به بیان تفاوت ملت ها، مکاتب،مذاهب مختلف وتفاوت ایدئولوژی ها، اعتقادات،فرهنگ، نژاد و زبان در بین ملل مختلف پرداختند که در طول تاریخ بشریت سبب ظهور تنش‌ها و درگیری‌ها و اختلافات شده است. در سرزمین هند مکاتب فکری و سنت های مختلفی در طول تاریخ هند( حدود 2000 تا 3000 سال پیش 360 مکتب فکری مختلف) وجود داشته که در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته اند. با وجود تفاوت های بسیار در زبان، نژاد، شیوه تفکر، فلسفه ها، سنت های دینی و اعتقادی، سرزمین هند امروزه یک سرزمین واحد با حاکمیت سیاسی مشخص بوده که در وضعیت سیاسی فرهنگی و عملی بالفعل موجود دارای همزیستی بدون خشونت و درگیری است. از منظر مکتب جاینی، اصل عدم مطلق گرایی (یک جانبه نبودن) مطرح شده، اینکه ما انسانها باید به تنوع و تفاوت های فرهنگی، جغرافیایی و نژادی احترام بگذاریم و عدم توافق بین انسانها را بپذیریم و کمتر دیدگاه انکاری داشته و به کاهش درگیری ها توجه داشته باشیم. طبق اصل اهیمسا که یکی از اصول مهم در پاتانجلی یوگا بوده و بر زندگی بر مدار صلح و شفقت بر موجودات و دوری از خشونت تاکید داشته ما انسانها باید راه‌حل رسیدن به صلح و همنوایی را فرا بگیریم. دین تنظیم‌کننده روابط انسان هاست ما انسان ها می بایستی مولفه های صلح بین ادیان را گسترش دهیم و با وجود تفاوت در آداب و رسوم ما نمی توانیم سنت ها را تغییر دهیم. روح همه ادیان واحد بوده و همگی به یک حقیقت واحد اشاره دارند و آموزه های دینی برای وحدت انسان‌ها در اختیار بشریت قرار گرفته اند.
 
 IN THE NAME OF GOD



Research Department of Indian Studies, Al-Zahra University
Webinar on Religious Fundamentalism and Multiculturalism


Scientific Secretary of the Conference: Dr. Hojjatollah Javani, Associate Professor, Department of Religions and Mysticism, Hinduism, Sufism in Modern Islamic Thought.

Guest Speaker : Dr Kamini Gogri, Head of the Research of Ancient Sacred Texts of the Icom Foundation and a member of the Executive Committee of Researchers in Mumbai India.



Al-Zahra University Research Group on Indian Studies hosts a seminar on "Religious Fundamentalism and Multiculturalism" with the aim of promoting the scientific level of students in the field of Indian Studies with a speech by Dr. Hojjatullah Javani, Director of the Indian Studies Research Group, and a speech by Dr. Kamini Gogri The head of the research of ancient sacred texts and with the presence of esteemed professors and the scientific association and students of other universities (with the presence of 22 interested people) was held on Sunday, December 19, 1400 from 17:00 in the Alam space.
In this meeting, Dr. Kamini Gogari spoke about the differences between nations, schools, different religions and the differences of ideologies, beliefs, culture, race and language between different countries, which have caused tensions, conflicts and differences throughout human history. . In the land of the Indian school of thought and tradition, there have been schools throughout the history of India (about 2,000 to 3,000 years ago, 360 different schools of thought) that coexisted peacefully. Despite many differences in language, race, way of thinking, philosophies, religious and belief traditions, the land of India is a land of clear political sovereignty, which in fact has a non-violent coexistence in the political, cultural and practical situation. From the point of view of the Jaini school, the principle of non-absolutism (non-one-sidedness) is raised, that we human beings should respect cultural, geographical and racial differences and accept disagreements between human beings, and less a negative view and reduce conflict. Have. Note. According to Ahimsa's principle, which is one of the most important principles in Patanjali Yoga, and emphasizes living on the path of peace and compassion for beings and avoiding violence, we humans must learn the solution to achieve peace and harmony. Religion regulates human relations. We human beings must expand the components of interfaith peace, and despite differences in our customs, we can not change traditions. The souls of all religions are one and all point to a single truth, and religious teachings have been made available to humanity for the unity of human beings.